SUDI SUDIKANLAH, TINGGALKAN LINK ANDA UNTUK SAYA MELAWAT KEMBALI KE 'RUMAH' ANDA..

Monday, February 7, 2011

SATAY IKAN

Korang selalu makan satay kan???
Biasanya korang makan satay ayam, daging, hati, pedal dan sebagai..
Tapi, korang penah tak makan satay ikan???
Ermmmm, mase dulu kecik2 zaman sekolah agak selalu jugak beli ni
Ade pokcik lalu dengan moto depan umah Tok
Jenis arwah Tok aku nih, kureng suka aku beli benda2 alah macam ni
Kurang bersih, kita tak tau camne dorang buat..sebagai lah
Tapi, bila tengok kekawan beli..
Kita pun, apalagi..tumpang beli jgk ler

Sekarang ni, musim Satay Ikan dah muncul kembali
Kat mana2 di daerah aku ni ade jual
Ade dengan moto
Ade jgk dengan siap bukak gerai jualan..
Kat tepi pantai,
Kat Pasar Malam
Kat tepi2 jalan..
Dah rezeki dorang kang..
Penah tanya jgk dgn Pokcik yg jual tempohari
Dia ckp, ade kilang yang buat satay ni..
Dorang cuma g beli jer
Sebatang dijual 12sen, so pokcik tu jual 20sen sebatang
Dapatlah untung 8sen sebatang...
Sekali dengan kuahnya lah
Ade pilihan kuah manis atau pedas
Kalau nak campur dua2 skali pun takper..
Macam aku, aku suka kuah campur
Rasa pedas dan manis2 gitu..



Gitulah rupanya Satay Ikan tu bila dh siap dibakar dan disalut kuahnya..nnyuuuuummy!!

Petang tadi masa lepak2 kat Pantai Ketapang, beli 2 hinggit
Dapatlah 10 batang makan berdua dengan Mek cuk
Dah kenyang..so, tak dinner yg beratlah malam ni

Cuma makan ini jer...


Cornflakes + honey star + susu + mix fruit..

Alhamdulillah....uuurrrpppp, kenyang!!!

xoxo
Muni Qazrina

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...