SUDI SUDIKANLAH, TINGGALKAN LINK ANDA UNTUK SAYA MELAWAT KEMBALI KE 'RUMAH' ANDA..

Thursday, June 30, 2011

2 HARI YG ....BEDEDUMMMMM

Kes 1 

Tarikh : Hari Pertama @ semalam [29/6/11]
Lokasi : Ruang tamu [umh]
Jam : 5.00pm

Pas balik ambik Aimi cuk dr school
Singgah kedai jap beli makanan2 untuk dia [xtiviti WAJIB]
Makanan2 tu merujuk kpd > air kotak, jajan2 [yg bkhasiat je], beskut2..dsb
Ari semalam dia nak makan askrem
Then, blk umh...
Buka n kasi askrem td [letak dlm bekas] takut tumpah..so cerewet Mak ni kan?
B'sa lah kn, dh namanye bdk2..
Of cos lah n konpem tumpah nye
So, aku dgn segera nya capai Mop terus...
Bum bam bum bam...mop lantai yg kotor td
Mulut smbil pot pet pot pet...
Ok...dh setel, simpan mop!
Baru aje pesan td,...'Aimi, main molek2, lantai licin..Mak br mop...'
Then dgn racoknye die ke hulu ke hilir...
So, aku dgn ligat & pantasnya kejor
Pastu....uuuhhhh uhhhhh, bededummmmmmmmmmmmmmm...
Adusssss, aku yg jd mangsa nya!
Nasib tk jatuh mcm nangka busuk yg tak msk ranum...huhuhuuuuuu
Dang bertongkat dgn kepala lucut kiri & tgn kanan
Adussssss, aiiiiii nk marah pun ade...
Kisahnya, lebam biru kepala lututku arini...

Kes 2

Tarikh : Hari Kedua @ arini [30/6/11]
Lokasi : Depan RHB Jln Paya Keladi
Jam : 6.30pm

Udah le, lebam n sakit semalam belum ilang lagi...
Ptg td jatuh lg...
Ya Allah, betapa malangnya hambamu ini!

Citer bermula pas buat urusniaga kat RHB
Aimi tolak sndiri pintu n meluru kluor
Aku ni terpekik2 panggil dia
Menonong aje meluru ke keta yg park kat tepi
So, aku dgn setangkas yg mungkin
Melangkah 3,4 langkah nk kejor dia lah
Sbb betul2 tepi jln beso, byk knderaan lalu lalang
Kat tepi keta aku tu ade sebuah van..ade 3 org dlm tu
Then...ntah mcm mane aku dh terjelepok terduduk....
Apalagi...bedebummmmmmmmmmmmmmmm lg ahhh
Makcik yg duk dlm van tu siap jerit2 ag...Ya Allah, anak aku!
Huhuuuuuuu...adussss, merah hijau biru kuning muka aku
Dh mcm2 color rase time tu!
Aku pn tk sedor ms mana n camne aku leh jth tu
Maybe sbb licin ade rumput kat tepi2 tu rasenya
Aduhaiiiii...dgn senang hatinya bangun sendri lah weiiii...
Siap ckp lg dgn mkcik tu...licin rumput!
Huhuuuuuuuu...dah le dlm bank ade 3org mata2 duk perhati!
Nasibbbbbb lahhhhh Muni.....
Yg bestnya, siap Aimi leh tanya aku lak bila tgk aku jatuh
Nape Mak jatuh, kejar Aimi ker?????
Aduhhhhhhhhh, bertuahnye anakkkkkkkkkkkk!
Then, masuk keta terus call Mr asben, ngadu2 jatuh lg...
Siap kena sound ag yg aku ni cuai!
Uiishhhhh, cuai mcm mane nya, boleh ke control2 nk kawal anak awak yg aktif tu???????????
Kita call nk tagih simpati...
Sudahnya, skrg...abs bdn ku sakit2 especially tang buntut nih!
Arap2 esok makin kurang!

* Aktiviti weken kami lum upload ag..tunggu ye! sedang edit piccas lg. Kami ke sini...


xoxo
Muni Qazrina

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...