SUDI SUDIKANLAH, TINGGALKAN LINK ANDA UNTUK SAYA MELAWAT KEMBALI KE 'RUMAH' ANDA..

Wednesday, October 6, 2010

M.I.S.S.I.N.G

Tarikh keramat..01.10.10, macam best jer erk date tu. Memang best pun, kami punye family dpt ahli baru. Mariana's wedding!! So, bertambah lagi sorang ahli. Merangkap anak sepupu aku. Kiranya mak die mcm akak aku dah. Sebabnya kami ni dijaga dr kecik oleh nenek. So, kira rapat macam adik beradik lah. 
Siang nye majlis kat umah @ dewan >>> nantilah buat entry tu..tunggu yea!!
Malamnye >>> majlis resepsi kat hotel, nantilah buat entri jugak yea.

Kat sini nak citer kan ttg tajuk entri kat atas tu. Aku kehilangannnnnnn......al kisah mlm dinner tu lah. Aku diminta menjadi MC@juruacara lah mlm tu. Bkn majlis besor pun, ala2 family kedua dua pihak jer. Aimi diawasi oleh Anis a.k.a adik Mariana. Mmg die kamcing 2 org tu. Tapi dlm pd mase sama, aku still memantau jgk Aimi cuk ni. Budak2 kang, tp alhamdullah die ok jer mm tu. Seat kat bb seater, may be kat hotel kot. Tu yg baik jer!! hehehe... 
Time makan, aku suapkan die mkn (at meja VIP). Bayk jgk lah die mkn, pas makan die terlena di pangku. May be penat sgt kot, seharian jd Raja sehari..(mmg die tak tido) pun. Mase aku buka kan kasut die i feel, something.. ermmm, rase semacam je kat kaki die..kosong!!
 Then, nearly 10.30..should chow lah, dh agak lewat. Kesian Aimi cuk dh zzzzzzz..ckp dgn tuan umah, nk blk..Depa tak kasi coz blk htl, homestay n umh pun ksg. Tak selesa lah plak coz bekalan dh abis. Tak prepare pun nk stay sana. Balik umah jer lh. Lagi pun bkn jauh sgt, drive 15 min dh smp umh. Mase letakkan Aimi cuk dlm keta pun, rase kaki die kosong!!!!
Sampai umah, tukar kan die baju tido. Buka FB, chat dgn Mr Asben..tido nearly 12.00 am..

Next morning...tb2 terpandang kaki Aimi cuk lagi..memang KOSONG!!!!!OMG..... rantai kaki die????????? haru tul aku. Cepat2 cari atas tilam..takde!!! Cari dlm keta...takde!!!! Call umah sana suruh depa cr kat dewan dulu. 
Aku bersiap2 n kejutkan Aimi nak p  cr kat hotel plak, mane tau kot2 ade/ Tp, dlm ati..mmg dh tk jumpa kot!!!!! tawakkal jer.
Cari punyer cari.....memang confirm... TAKDE!!!!!!!waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...gelang tu Ayah belikan utk Aimi cuk before Raya baru ni. Nearly RM1k jgk.... huhuhuhuhuhuhuhukkkkk..sedih tulllllllllll!!!!
Sory ye Ayah..Mak bukan sengaja!!! Nanti Mak ganti yg baru utk Aimi..

Bila tanya Aimi ; mana gelang Aimi??? die jawab....." AIMI BUANG...KAT DAPUR"!!!!!!!lagi haru aku....

 Inilah gelang kakinya...tinggal kenangan!!

xoxo
Muni Qazrina

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...