SUDI SUDIKANLAH, TINGGALKAN LINK ANDA UNTUK SAYA MELAWAT KEMBALI KE 'RUMAH' ANDA..

Saturday, September 25, 2010

Bila Ayah tkde...

Aktiviti kami petang semalam..macam ni lah kami bila Ayah tkde, tinggal kami berdua! Kat KT ni tak tau dh arah mane nk tuju...no where to go. Boring dah Aimi.. We all plan nk p M'cd, makan & lepak2. Tapi, bila dipikirkan balik, mase smpai sana, aku take away jer Heppy meals & ayam utk kami. Coz nak temankan Aimi cuk main kat playground tu, camne nk nyum nyumm?? ermmm, pas oder, bawa Aimi cuk main. Tak sampai 5min la, adelah budak yg terencat akal ni [oppppss, sowi yer] 3 kerat @ lelaki datang.[umo dlm 11-12 y]. Aku rase dorang bukan customer pun. Main2 kat situ mcm tak penah jumpa menan. Aku dh siap jeling2  n buat muka semacam dah [ dgn niat biar die takut]. ermmm, tp tk jadi. Lagi hebat adelah, siap panjat n terjun, bergusti, kejor2. Die igt tempat tu seluas pdg bola ker??? Iskkkk..dlm ati aku ni Tuhan jer lah yg tau..mcm2 dh kuor. Sampai kan Aimi cuk n 2 org bdk kecik lain pun dh takut nak main. Hantu betul r..mmg aku hangin, tkleh jd nih. Then, siap aku SOUND ag budak tu. "Boleh tak tolong main elok2 sikit??,orang lain pun nak main jgk!!!!! bole die senyum simpul kat aku!!!!!! memang lah budak nih. Sebab tu aku mention td, 'terencat akal'!!!. dah besor, tk leh pikir.Tak mao tambah dosa2 aku kt dorang, aku ajak Aimi cuk kuor n cr tempat 'ek ok' lain. Mula2 ok, then bila die tgk jer aku drive menghala ke rumah..[ke Jambatan] mula lah die 'peel' !! dah aku tensen dgn bdk2 tu, Aimi cuk buat perangai la plop. Destinasi kami kali ni tkde tempat lain dh, 'ek ok' kat Pantai Teluk Ketapang [sebelah ikan/sotong celup tepung]..Jumaat kan, ramailah parents bawak anak-anak2 main. Lepak sana jap n kami chow. Destinasi seterusnya ke pantai, dh otw back ke umah, singgah main wau.. Itulah kisah nye petang semalam..makanan yg kami tapau tu, makan di umah jer [as a dinner]...huhuhukk...


Wau Aimi cuk!!


Ketenangan..Aimi ckp " 1 Mesia'!!


Main wau


kutip 'seashell' 


KT Town from Teluk Ketapang


smile for ' Ayah'..

xoxo
Muni Qazrina

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...